.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تولید سالانه 50 هزار وانت پایه گاز سوز در مازندران

با انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی، عملیات ساخت فاز اول ایران خودرو مازندران به زودی اجرایی می شود.
به گزارش شمال نيوز، باصری مدیر پروژه ایران خودرو مازندران با اعلام این خبر گفت: پروژه ایران خودرو مازندران برای تولید سالانه 50 هزار دستگاه وانت پایه گاز سوز در دو شیفت کاری طراحی شده است.
وی افزود: این پروژه با سرمایه ثابت حدود 75 میلیارد و سرمایه در گردش حدود 45 میلیارد تومان در دو فاز راه اندازی خواهد شد که فاز اول آن شامل سالن تزیینات است و در فاز دوم سالن های بدنه و رنگ به آن اضافه خواهد شد.
باصری دوره زمانی برای تکمیل کل پروژه را دو سال عنوان کرد و گفت: مطالعات امکان سنجی انجام و طرح تجاری آماده شده که براساس آن سرمایه گذاری توجیه پذیراست، دوره بازگشت سرمایه حدود پنج و نیم سال تعیین شده و نرخ بازگشت سرمایه حدود 30 درصد است.
دکتر مرتضی هاشم پور مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مازندران در دیدار مشترک مقامات استان مازندران و سرمایه گذار بخش خصوصی و مدیریت پروژه در ایران خودرو گفت: ایجاد یک کارخانه خودروسازی در استان مازندران از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان است.
وی افزود: در پیگیری های این سفر، شرکت شهرک های صنعتی استان مکانی به وسعت حدود 40 هکتار را برای اجرای این پروژه در شهرستان بابل در نظر گرفته است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی این استان با اشاره به این که کلنگ احداث این سایت در دهه فجر سال گذشته به زمین خورد، گفت: براساس نشست های مشترک با مسوولان ذیربط ایران خودرو در مازندران، قرار بر این شد سرمایه گذار را شناسایی و برای مشارکت در این پروژه معرفی کنیم.
هاشم پور افزود: در همین راستا دکتر ریسمانی که از سرمایه گذاران با سابقه است و در حال حاضر پروژه بزرگی را با مشاور بازرگانی رییس جمهور عراق در دست دارد، شناسایی شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مازندران که به اتفاق روسای سازمان صنایع و اداره کار و امور اجتماعی استان و سرمایه گذار بخش خصوصی از مجموعه فعالیت های ایران خودرو بازدید می کرد، گفت: این پروژه با مشارکت 51 درصد ایران خودرو و 49 درصدی سرمایه گذار صورت می گیرد که ممکن است این نسبت ها تغییر کند.
وی با اشاره به این که با اتمام فاز دوم، تولید ایران خودرو مازندران به 50 هزار دستگاه می رسد، در مورد دلایل انتخاب وانت برای این سایت گفت: در مازندران، به دلیل شرایط آب و هوایی و کشاورزی ویژه، وانت می تواند اشتغال قابل توجهی ایجاد کند و اقتصاد را به سرعت وادارد.
وی نزدیکی به استان تهران، نوار ساحلی، نوار مرزی و شرایط اقلیمی را از جمله مزیت های استان مازندران برای کسب و کار عنوان کرد و گفت: بر اساس پیش بینی ها با راه اندازی ایران خودرو مازندران، برای 2300 نفز به طور مستقیم و در بخش های حمل و نقل و توزیع و خدمات پس از فروش نیز به طور غیر مستقیم گروه هایی به کار مشغول خواهند شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی این استان اظهار داشت: مجموعه کانون های تصمیم گیری و تاثیر گذاری در استان مازندران بسیج شده اند و انتظار این است که این پروژه هر چه سریع تر با استانداردهای بین المللی و کیفیت و آمادگی رقابت در بازار جهانی به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر زمین آماده و تسطیح و دسترسی هایی برای آن ایجاد شده و خدمات زیربنایی در حال انجام است، گفت: 15 هکتار از این زمین قرار است احداث شود که در آینده توسعه پیدا می کند.
مهدی نژاد رییس سازمان صنایع و معادن استان مازندران نیز در بازدید از ایران خودرو در مورد ضرورت ا یجاد واحد خودروسازی گفت: صنایع کوچک باید حول یک صنعت مادر تخصصی جمع شوند تا زنجیره تولید کامل شود و مازندران از این نظر فقیر بود.
وی با اشاره به پیشتازی صنعت خودرو گفت: 70 درصد قطعه سازان مازندران با ایران خودرو کار می کنند و حتی برخی از آن ها تک منبع هستند که در این زمینه می توان به پمپ های خودرو اشاره کرد که منحصرا در مازندران تولید می شود.
مهدی نژاد افزود: با راه اندازی ایران خودرو مازندران، قطعه سازان استان فعال تر می شوند و با توسعه نوآوری و تحقیقات، شاهد شکوفایی صنعتی در این استان خواهیم بود.
وی اولویت تامین قطعات ایران خودرو مازندران را قطعه سازان استان عنوان کرد و با تاکید بر لزوم برخورداری قطعات از کیفیت و قیمت مناسب گفت: امروزه در صنعت مراوده بین المللی مطرح است و در ایران خودرو مازندران هم هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.